Jonttu on nyt 62,4 cm ja painaa 5880 grammaa. Pieni ei olekaan enää aivan niin pieni ja peppupesulle kantelu aiheuttaa jo hauiksen pullistelua kovastikin. Sormia ja varpaita on pitänyt jo tuijotella haltioituneena, mutta vielä niitä ei ole keksitty oikein niin syvällisesti, että olisi mennyt perille että niillä tartutaan, heilutellaan jne. Mutta kyllä ne sieltä ajallaan tulee.

Perhevalmennuksen vierailu meni hyvin, jutusteltiin ihan niitä näitä enkä suinkaan pelotellut ketään. Suosittelin tiettyjä tuotteita mistä on ollut mulle apua, eihän nekään kaikille sovi. Kertoiltiin omista havainnoista alkaen vauvan pukemisesta, rintaruokinnasta, nukkumisesta, vatsantoiminnasta ja kylvetyksestä. Saatiin positiivista palautetta vaikka uskon että raskaushuuruissaan moni on unohtanut jo vinkit kun on lähtenyt neuvolasta. Mutta ehkä ne sitten jollakin "hädän hetkellä" muistuu vauvan kanssa mieleen, että ehkä tämä on nyt sitä mistä se hassu ja kummallinen pariskunta vauvan kanssa valmennuksessa kertoi. Terkkari lahjoi meitä lakupussilla, tuttelin soseilla, d-vitamiineilla ja aqualan l-rasvalla :D Ei hassumpaa, lakupussi katosi kitusiin alta aikayksikön.

Mä aloittelin salilla käynninkin taas :) Oli siis aivan übersuperluksusta käydä nostelemassa vähän rautaa ja huomasin että en ihan rapakunnossa suinkaan ole. Vatsalihakset kyllä ovat ja samoin reiden sisentäjät ja loitontajat (rapakunnossa siis). Reidet mulla paisuikin turvotuksen vuoksi raskausaikana ja mun lemmenkahvaanki tuli muutama raskausarpi, viiruja pienoisia vain. Huomenna palaan taas rakastamaani Body Pumppiin ja pitää käydä kyl testaamassa että miten se sujuu painojen kans keekoilu tunnin ajan. Ja kuinka puhki oon perjantaina :D

Ens tiistaina on taas kosmetologille aika ja nyt aloitellaan mikrokuorinnat. Ensimmäiset kasvohoidot mulla oli sellaisia, jotka rauhoittivat ihoa ja poistivat tulehdusta. Ihan siis akneiholle tarkoitettu rahoittava-puhdistava kasvohoito jossa käytettiin minttua, lakritsiuutetta ja teepuun uutteella puhdisteltiin. Salisyylihappoakin taisi laittaa ja tietty puristella kaikki näpyt pois (ei suinkaan suosikkia eikä lähelläkään rentouttavaa kasvohoitoa ole ollut nämä...) Kasvot on punoittaneet kovasti, mutta parissa päivässä tulehdus laskee merkittävästi. Nyt mulla on kasvot tosi pahasti arpeutuneet, vaikka en näppyjä ole itse repinytkään. Ilmeisesti aknen aiheuttama tulehdus on vaurioittanu ihohuokosia niin syvältä, että näppyjen kuivuessa niistä jää väkisin arvet :(( Mutta jospa tuo mikrokuorinta alkaisi tasoittaa kasvoja. Ja ostinhan minä kasvojen puhdistusaineet, jotka maksoivat niin paljon että en ikinä kuuna päivänä uskalla sitä kertoa. Mutta siis PALJON. Mutta on niistä ollut apuakin, nyt kun vaan muistaisi/olisi aikaa joka ilta ja aamu niillä läträtä.

Vaatekriisi iskee. Omat farkut kyllä sopivat, mikä sai aikaan erittäin villin tanssin... Mutta paitaongelma on megalomaaninen. Entiset paidat ovat hyvin tiukkia ja lyhyitä, enkä halua niitä nyt enää pitää. Mahassa ei ole oikeastaan mitään hävettävää, löysää on kyllä jos istun selkä lytyssä (niinkuin aina istun, mun ryhti on surkea), mutta jotenkin mua ei vaan inspaa esitellä itteeni lyhyissä puseroissa. Estoinen on musta tullut :D Henkkamaukan vaatteet olisi ihan kivoja, mutta avonaiset kaula-aukot huonolle iholle on "punainen vaate", joten ei kiitos.

Pääsiäisen suunnitelmiin kuuluu reissu mummolaan, eli mun äitin luo. Siellä kuulema odottaa meitä laatuaikaa miehen kanssa, Jonttu aiotaan ryöstää meiltä vaunulenkeille ja meidät häädetään ulos joko syömään tai juhlimaan. Oho :O Osataankohan me? Kahdenkeskisilläkin hetkillä puheenaihena on ikioma päivänsäteemme.