Rakas Joulupukki,
Pahoittelen sitä, että vanhempani pilasivat uskoni Sinuun piilottamalla ostamansa lahjat isän toimistohuoneen komeroihin. Ja vieläkin harmittaa, että isä antoi Sinulle olutta jouluaattona noin 20 vuotta sitten. Trauma ei häviä, se on kyllä totta. On aika surullista, että lakkasit vain käymästä. Ehkä se on sen syy, etten kirjoittanut enää kirjeitä, niin et tiennyt minne tulla.

En aio huijata kertomalla, että olen ollut kiltisti. En ole ollut. Olen käynyt kapakoissa ja harrastanut kalsarikänneilyä ( = alkoholin vaikutuksen alaisena heilumista kotioven sisäpuolella epämääräisessä vaatekerrassa yksin tai läheisten kanssa), harrastanut siveetöntä toimintaa, puhunut paskaa (= ilkeämielinen juoruilu, hyväntahtoinen juoruilu, juoruilu ja palturin puhuminen), sekä lintsannut koulusta. Lisäksi aloin alkuvuodesta suhteeseen toisen miehen kanssa ja rakastuin häneen. Jätin silloisen mieheni ja kaksi kissaa. Muutin paskaloukkoon (= liian halpa ja huonokuntoinen asunto, jossa patterit haisee palaneelle, vetää jos vessan ovi on auki ja lattiat on kierossa) ja aion muuttaa toiseen kaupunkiin joulun jälkeen. Hankin työpaikan kouluni kautta, enkä kertonut siitä muille ryhmäni jäsenille. Opinnäytetyöni aihe kuulostaa hienolta ja monimutkaiselta, mutta sisältää teorian projektityöstä ja asiakaspalautetutkimuksen.

Nyt siis esitän toiveeni lahjoja varten, sekä vielä perustelut niille. On ihan Sinun oma asiasi, otatko toiveeni huomioon. Syytä olisi kuitenkin huomioida, että vietän joulun rakkaani luona, tiedät kyllä missä. Tässä se tulee, lahjalista ilkeämieliselle naikkoselle, joka tekee koulutehtäviä vaan sen vuoksi ettei omista televisiota.
  • Pyjama, Seppälästä; hienot printit, kiva kangas ja edullinen (Ai, miten niin Seppälästä?? No siten niin, että mä en oo nähny yhtäkään tonttumajaa, jossa valmistetaan söpöjä pyjamia)
  • Epilaattori, Braun silk epil; hellävarainen, jäähdytyssysteemillä. Ihan just siksi, että höylä on so out ja vahaaminen sattuu
  • Hiustenkuivaaja; tahdon aamusuihkuihmiseksi + käydä suihkussa ja olla valmiina pikaisesti suihkun jälkeen. Merkillä ei väliä, kuhan se on tehokas, mutta suhteellisen hiljainen
  • Korvakorut, mulla on nikkeliallergia ja korvareikiä on 5, vapaavalintainen
  • Villasukat, kotikutoiset. Mulla on vaan kahdet, rakastan niitä ja niitä pitää myös pestä välillä. Niinpä mä oon välillä ulkoistettu villasukista, kun ne on pyykissä, tarvitsen useammat
  • Joku kiva kirja. No, en mä tiiä mikä, kuhan joku. Jota en ees ehdi lukemaan
  • Kello, ranne-sellainen. En kyllä varmaan ees käyttäis...
  • Kaikkea uutta kotiin:
    • mattoja
    • verhoja
    • valoja
    • tv-taso
    • olohuoneen pöytä (näihin ei vaan ole vara vielä...)
  • Lisäksi aika parturiin ja rahat siihen. No, siksi etten näytä petolinnun perseeltä, vaikka käyttäydynkin niin
  • Lisäksi aika rakkaalle parturiin. Koska se näyttää petolinnun perseeltä hiuspehkonsa kanssa
  • Rahat elokuviin. Lupasin viedä rakkaan katsomaan uusinta Bondia. No, älä muuta sano, mä en ees tykkää Bond-elokuvista...
  • Muuttoauto/joku ystävä auttamaan muutossa tammikuun alussa (Että pääsis poisssss)
Siinäpä ne tähän hätään. Mikään noista ei ole oikeasti edes tarpeellista, mutta kun pitää edes toivoa. Kulutusjuhlat kunniaan. Vaikka kaikkein kivointa ois vaan pelata ilta yhdessä rakkaan ja hänen perheensä kanssa lautapelejä, syödä hyvin ja juoda viiniä vaikkapa.

Mutta mä otan tämän henk. koht. (= henkilökohtaisena) loukkauksena, jos et tule jouluna kylään. Minä sentään kirjoitin.

Ystävällisesti (mä vaan mielistelen)
Minä