Koko viikonloppu sisätiloissa. Perjantai-iltana pääsin lenkille, mutta lauantaina sitten istuttiin sisällä syömässä karkkia, jäätelöä ja katsomassa elokuvia. Päivällä luin tenttiin, kun rakas oli töissä. Tämä päiväkään ei nyt pahemmin tuottanut mitään järkevää tekemistä. Makoiltiin sängyssä liian pitkään, luin palkkahallinnon tenttiin (jonka kumulatiivisen verolaskennan rakas älysi ennemmin kuin minä, vaikka hän lukee tietotekniikkaa...) Että se siitä lenkkeilystä, urheilusta ja vatsan kutistamisesta.

Huomennakaan ei kykene lenkille, on koulua puoli yhdeksään illalla. Tiistaina on illalliskekkerit ystävien kanssa ja keskiviikkona pitäisi perehtyä palkkahallinnon maailmaan torstain tenttiä varten. Mä jotenkin arvasin, että tää lenkkeilyjuttu alkoikin liian hyvin pysyäkseen jokapäiväisenä tapana. No joo, pitäis varmaan armahtaa itteensä sen verran, että aina ei taivu joka paikkaan, varsinkaan tenttiviikkojen aikaan. Mutta kun se kauhistuttava joulu tulee herkkuineen ja kinkkuineen. Saa taas tuhansien muiden ohella aloittaa tammikuun järkyttävällä laiharilla.

Oon paiseillu tämän illan tenttien, palkkojen, harjoittelun ja opinnäytteen vuoksi. Tulin kotiin tänä iltana jo, vaikka normaalisti oisin hipsiny kotiin huomenaamuna vasta. On se tentti heti 9 aamulla, niin tahdoin nukkua vähän pitempään, kuin että pitäis herätä viiden aikaan. Nyt saa nukkua sentään puoli 8 asti.

Huomenna sitten projektin loppuraportti muokataan teksteiltään oikeille sivuille, lisätään sivunumerot, kansilehti, ylä- ja alatunnisteet  ja homma on siinä. Voi herra jumala, että oon iloinen. Tehtiin sen eteen kuulkaa työtäkin. Työpaikkaan ajattelin ilmoittaa, että pohjapalkan pitäis olla sitten 1600, koska se mulle liiton mukaan kuuluukin. Tietenkin jos ne maksaa paremmin mulle, niin aina parempi. Mutta jos tuohon tulee provisio päälle (olettaen, että musta oikeasti on johonkin niissä hommissa), niin verojakin sitten tullaan makselemaan ihan kivasti.

Mistä tulikin mieleeni, että huomenna on opintotukipäivä ja tiistaina veronpalautuspäivä. Tilillä on tällä hetkellä 1 €. Viime viikko tuli kitkuteltua 8 eurolla (kouluruokailut + kotiruoka) ja nyt perjantaina isä soittikin mulle, että hän on täällä mun kaupungissa siskoa hakemassa, että hän ottaa myös mut kyytiin. Säästiin siis bussirahat siinä ja isä antoi mulle vielä 30 euroa rahaa viikonlopun aikana. Hyvä fiilis, saa siis käydä ruokakaupassakin ostamassa ihan kunnon ruokaa. Ooh, voisi ostaa ihan hedelmiä (mandariineja, mandariineja, mandariineja!!!)

Pitäis mennä nukkumaan ja levätä yö kunnolla. Huomenna sitten vastaillaan kinkkisiin tenttikysymyksiin yhteisölainsäädännöstä. Just itekki tajusin, että hemmetinkö vuoksi sitä on ottanu aina kauheat paineet päästä tentit kerralla läpi... Oon hävenny sitä, jos ne ei oo menny läpi. Sitte onki ollu kauhea stressi aina niistä, lukenu tuntikausia vaan päivistä, kun ei oo armahtanu itteensä ja antanu sen mennä vaikka uusintaan sitte. Ei vaan jotenki oo mun tyyliä. Mutta nyt on pakko löysyttää, on 6 tenttiä tulossa kahden viikon aikana ja jos nyt johonkin ei pysty panostaa, niin sille ei voi mitään. Oispa tajunnu tämän saman viime jaksossa, ku itkin silmät päästäni sohvalla, kiukuttelin rakkaalle ja vaadin sitä tänne joka risauksella, kun en yksin kyennyt enää päättämään mistään mitään.

Joululomaan 12 päivää. Jouluaattoon 21 päivää. Muuttoon n. 28 päivää. Uuteen osoitteeseen n. 31 päivää.