Intohimo on aika pelottava asia. Varsinkin, jos se tulee järkyttävän adrenaliiniryöpyn jälkeen. Kukaan koskaan huomannut? Että kun riitelee vaikkapa ensin, niin se sovinto voi olla suloisinta ikinä. Tai kun sattuu kipeään, tekee jotain pelottavaa, on ihan huima tunne sen jälkeen. Koko viikonloppu oli erittäin kummallinen. Veli oli käymässä puolisonsa kanssa ja lähdettiin juhlimaan lauantaina. Jouduin todistamaan heidän riitaa ja yritin kestää vielä mieheni kiukuttelua. Meillä kun kinataan niinkin järkevästä aiheesta kuin tietokoneen käytöstä. Minua kun suunnattomasti ahdistaa se, että moinen rakkine saa minua enemmän huomiota. Mies saattaa koko päivän istua koneella ja pääsen hänen kainaloon vasta illalla myöhään. Niin olen sitten loukkaantunu monesti, että hän ei tykkää lähteä mihinkään minun kanssa, vaan jää pelaamaan.

Viime perjantaina kävin lellimässä kaverin pientä lasta taas. Riidan päätteeksi läksin sinne ja sainkin puhua monta tuntia ystävälle asioistani. Oli mukavaa. Samoilla seuduilla missä yksin liikuin, oli illalla raiskattu nuori tyttö. Koko kotimatka oli muutenkin pelottava. Satoi tihkua ja oli pimeää ja hiljaista. En varmaan ikinä oo ollu niin säikky. Ja minä olin vielä niin vihainen, ettei mies pelaamisen vuoksi sitten lähtenyt minun mukaan. Ja siellä just raiskattiin sitten muutama tunti minun kävelyreissun jälkeen tyttö.

Eilen sitten herkkulakon päätteeksi syötiin sipsiä ja jätskiä. Katsottiin elokuvaa. Saunottiinkin. Päivällä käytiin pulkkamäessä mun isän, hänen vaimonsa ja kahden siskoni kanssa. Veli lähti kotiinsa ja ilmeisesti eroaa avopuolisostaan. Rajansa kaikella. Oli jotenkin niin surkea olo. Mutta sitten kuitenkin nautiskeltiin toisistamme ihan urakalla. Vielä tänä aamunakin. Niin että se ehkäisy jäi sitten pois... Illalla vielä käytettiin, mutta tänä aamuna ei. Minä tiesin mihin ryhdytään ja niin tiesi mieskin. Kierto on tosin aika lopuillaan, ovulaatio taisi olla viikko sitten. Kumpikin on hymyillyt koko aamun, eikä katumuksesta ole tietoakaan. Meitä kumpaakaan ei ole tutkittu, että ollaanhan kyvykkäitä saamaan lapsia. Mutta toive on suuri. Mies hekotteli suihkunverhon takana. Minä nauroin kuivatessa itseäni. Kuului: "rakas, taidettiin juuri yrittää lasta".

Voi valtava.