Pää on täynnä hirveästi kysymyksiä, enkä millään jaksaisi netistä alkaa tietoa etsimään. Mä pelkään joutuvani kaikenlaisille foorumeille tai nettisaiteille, jossa on kauhutarinoita, enkä mä pysty sitten rentoutumaan ennen kuin kaikki on onnellisesti ohi ja vauva maailmassa asti. Ensiksi sen täytyisi tuolla myös olla kellumassa. Kuukautiset eivät ole alkaneet edelleenkään eli aika lupaavalta näyttää. Minä voin ihan hyvin, olen väsynyt aika paljon (tuntuu että vois vaan nukkua), kahvi pistää huimaamaan, mulla on edelleenkin järkyttävä nälkä koko ajan ja se pissitys onkin sitten jo omaa luokkaansa.

Niin niitä kysymyksiä, jos joku minua voisi opastaa, niin olisi älyttömän mukavaa! Syön noita multitabsin raskausvitamiineja ja tähän asti oon ottanut yhden päivässä. Pitäisikö niitä alkaa syömään kaksi päivässä vai pitääkö siihen saada neuvolasta ohjeistusta, että söisin kaksi tablettia päivässä? Niissähän on vitamiineja 100 % määrät ja sitten hivenaineita vaan ehkä n. 30 % päiväannostuksesta. Sitten askarruttaa, että saako fetajuustoa ja mozzarellaa popsia? Ne kun ovat herkkujani... Miten sen a-vitamiinin kanssa nyt on? Se on poistettu noista raskausvitamiineista ja jostain mä oisin kuullu että sitä pitäis välttää. Herra jumala, sitähän on joka paikassa, lihassa, kananmunassa, hedelmissä, kasviksissa. Ja nuo kaikki kuuluu mun ruokavalioon. Olisin kiitollinen jos saisin näihin kysymyksiin vastauksen.

Edellisiin kuukautisiin on nyt viisi viikkoa ja pari päivää päälle. Mutta tiedän itse, että en kyllä niin pitkällä ole (jo sen viime tiistaisen negatestin takia). Ehkä kolme viikkoa voi olla lähempänä totuutta. Eli lapsi olisi todennäköisesti saanut alkunsa pääsiäisenä (munarikasta oli joo... :D). Tai jossakin niillä main. Eli onpa ovulaatio heittänyt miten sattuu. Tai ei periaatteessa hirveästi, mutta se kertoo että kierrot ois mulla lähemppänä 40 päivää mitä 30 päivää.

Ruokavalio on edelleenkin hyvin paljon ruokaympyrän mallinen, paljon kasviksia, sopivasti lihaa ja hiilarituotteita (pasta, riisi, peruna), marjoja ja hedelmiä. Maito on saanut uuden ulottuvuuden, voisin juoda sitä litroittain. Ja sitä meneekin litra päivässä mulla. Mies on maitoallergikko (+ hänen kaikki sisarukset ovat myös), joten olen sitten meillä yksin se, kuka maitoa on juonut. Huh, toivottavasti ei tule lapselle tuo maitoallergia... Lisäksi käyn kaksi kertaa viikossa vesijuoksussa (käyty jo 3 edellistä viikkoa) ja ystävän kanssa herätetään henkiin lenkkeilyreissut, jos ei kaatamalla vettä tule. Rauhallista liikuntaa, koska musta tuntuu että hengästyn nyt tosi äkkiä. Ja sitten ei edes keskustella siitä, että kuinka hyvin maistuu jäätelö tai suklaa. Onneksi tällä hetkellä ei tee mieli mitään sellaisia. Paino oli tippunu 600 grammaa viime perjantaista, vaikka olen syönyt kuin hevonen. Tällä hetkellä paino on 62.9 kg ja pituutta on sellaiset 165 cm. Vatsassa löllöä, mutta jospa se siitä sulaisi vähän ennen kesää. Vähintään siinä vaiheessa, jos masuasukkia on ja hän alkaa tarvita lisää tilaa.

Uusintatesti tehdään varmaankin torstaina ja toivotaan siis kovasti, että siellä hengailee meidän pikku olento, joka tahtoisi siellä myös hengailla 9 kk terveenä ja hyvinvoivana. Nyt aamupalaa nassuun, nälkä kurnii jo...