Jumalauta. Saatanan perkele. Mulla paloi käpy. Nyt ja taas kerran. Mä en kestä. Oottakaa hetki, että kiroilen tähän vähäsen, niin pystyn kertomaan koko tarinan. On se niin vitun käsittämätöntä, että tästä asiasta piti sitten meille riita tulla, mutta niin vain tuli. Ja että sitten mut nolattiin mun perheen nähden. Ja ihan rakkaan mieheni johdosta. Minä en tiedä mikä testosteroni-minä tiedän kaiken-älä ala mulle-piikki siihen iski, mutta itkua minä nieleskelen nyt ja mies ei edes tajunnut kuinka minua hävetti. Aloitan alusta.

Oltiin siskoni synttäreillä. Hän on oikeastaan puolisisko, koska hän on isäni uudesta perheestä, mutta pidän häntä ihan täysverisenä siskona, koska hän on minulle yhtä rakas kuin täysiveriset (ihan niinku jotain saamarin kaakkeja luettelisin) sisareni. Isäni alkoi kysellä työstäni ja pääsinkin avautumaan sitten viimeinkin jollekin viisaalle työstäni. Kuinka se on vaikeaa, idioottimaista, mutta niin haastavaa ja en ymmärrä tietotekniikasta mitään. Isä lohdutti, neuvoi raivaamaan tietä ja luomaan käytännöt omanlaisiksi niin pian työ sujuukin kuin tanssi. Selitin tuotteitamme mitä myymme ja eikös vain insinörtti miehessäni nosta päätään.

Kyllä vain. Se saatanan nörtti-minä tiedän tietotekniikasta kaiken- persoona nosti päätään. Se sylki armaan mieheni suusta sanoja, jolla työni on roskapostien lähettämistä ja atk-järjestelmämme antiikkisia, kun sitä ei tällä sekunnilla ole kännykkäsoftana saatavilla. Minähän siis en ohjelmistotuotannosta tiedä yhtään mitään, minä vain myyn. Joten otin itseeni niin pahasti, koska olen työtäni tehnyt kaksi kuukautta ja olen siitä hyvää palautetta saanut.

Niin miten se kehtaa?!? Häh?!? Tulla helvetti vetämään vessan pytystä kaiken sen työn, jolla yritän rahaa saada. Mä sain taistella etten aloita sitä ikuista saarnaa, jolla voisin sivaltaa takaisin. Minua itketti ja itkettää vieläkin. Vituttaa niin rankasti. Minua perkele risoo, että jotkut ihmiset oikeasti luulevat, että ei pysty tekemään työkseen asiaa jota ei ole opiskellut. No, entäs ihmiset ennen vanhaan? Häh? Mitäpä luulette, että onko ne miehet oppineet kouluissa tekemään puutyöt? No eivät saatana ole. Ne ovat tukkimetsässä olleet perkele pennusta asti, joten se on verissä. Joten käytännöllä oppii ja kehittyy aikaa myöten. Mutta voi perkele, jos sitä sattuu sitten olemaan koulutus jollekin alalle ja sitten luulee olevansa alansa paras innovaattori joka tietää, millä mennään tähtiin supernopeudella. Ja jos muut eivät tee sitä innovatiivista kaiken mullistavaa ideaa just nyt heti, niin ootte tyhmiä, jälkeenjääneitä ja epäkelpoja.

Ja korostan siis, että tämän kuuli myös isäni. Että kun juuri olin leppynyt siitä, että olenkohan oikeassa työssä, niin rakas mieheni muistutti, että huipputuotteemme on roskapostia ja atk-järjestelmämme vanhanaikaisia. Ja korostan sitäkin, että mieheni ei ole samassa firmassa töissä kanssani. Hän opiskelee. Mutta hänhän tietää kaikesta kaiken. Koska hän on ammattilainen.

VOI JUMALAUTA NYT SAATANA. Olen vihainen. Helvetin vihainen.